Kjøpsvilkår

Definisjon av partene

Selger: Wallendahl AS
Organisasjonsnummer: 980 180 336
Postadresse: Strandgaten 17, 5013 Bergen
Henteadresse for “Hent i butikk”: Strandgaten 17, 5013 Bergen
Epost: nettbutikk@wallendahl.no
Telefon: 55 55 13 00

Kjøper: person som er oppgitt som kjøper i bestillingen.

Generelt

Kjøpsvilkårene gjelder for alt salg av produkter og tjenester fra Wallendahl.no til forbrukere i Norge (fastlandsnorge). Kjøpsvilkårene, sammen med kundens bestilling (bekreftet gjennom en ordrebekreftelse) utgjør det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Er du under 18 år kan du bare handle ved å betale ved levering.

Priser

Alle priser er inkludert mva. og eksklusive frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet, eksempelvis porto, frakt, emballasje m.m.
Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring.

Rabattkoder

Rabattkoder er kun gyldig i det aktuelle tidsrommet som er opplyst. Noen rabattkoder og avtaler er personlige og vi forbeholder oss retten til å deaktivere rabattkoder ved eventuelle misbruk. Rabattkoder kan ikke kombineres med andre rabattkoder.

Betalingsmetoder

Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom bank- eller kredittkort (Visa og Mastercard) eller betalingsløsningen Klarna Faktura, Klarna Delbetaling eller ved bruk av Vipps. Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet først samme dag som forsendelse blir foretatt.

Ved eventuell refusjon vil pengene automatisk settes tilbake til samme konto. I det man trykker “kjøp”, aksepterer man kjøps- og leveringsbetingelsene.

Frakt

Vi sender alle våre pakker med Bring. Varene blir hentet hos oss i Bergen hver ukedag. Normal leveringstid for “levert på postkontor” er 1-4 dager og leveringstid for “hjem til deg/på døren” er 1-3 dager , avhengig av hvor i landet leveringen ønskes levert. Alle pakker kan spores og har SMS- og e-post-varsling som kommer fra Bring/Posten.

Inneholder bestillingen din varer som ikke kan leveres til de oppgitte leveringstider, blir du orientert per e-post. Bestiller du varer som har ulik leveringstid pga. lagerstatus vil varene som er på lager bli holdt igjen til alle varene kan sendes samtidig. Tar dette vesentlig lang tid vil du bli informert om situasjonen. Wallendahl forbeholder seg retten til å kansellere ordrer ved utsolgt situasjon. Det vil da ikke bli trukket penger fra kundens konto.

Vi leverer kun varer i Norge (unntatt Jan Mayen og Svalbard). Ordre med utenlandsk leveringsadresse vil bli kansellert og pengene vil ikke bli trukket fra kundens konto.

Fraktkostnader

Kr 59,- Pakken leveres på ditt postkontor (fraktfritt over kr 900,-. Gjelder ikke møbler og større produkter).

Kr 79,- Pakken leveres hjem til deg. Om ikke Posten tilbyr denne tjeneste til din adresse, vil pakken automatisk bli sent til nærmeste postkontor (fraktfri grense gjelder ikke for denne tjenesten).

Spesialfrakt
Kr 199,- Store og/eller tunge varer. Pakken leveres på ditt nærmeste postkontor (fraktfri grense gjelder ikke for denne tjenesten).

Klikk & hent

Varer som er kjøpt med Klikk & hent, altså med valget “Hentes hos Wallendahl” i handlekurven, skal innen 2 timer plukkes hos oss og kunden vil få beskjed på e-post når varen er klar for henting. Varen blir liggende hos oss i 2 dager før den frigjøres for salg igjen og ordren kanselleres. Henteadresse for Hent i butikk: Wallendahl, Strandgaten 17, 5013 Bergen.

Bestillingsvarer

Varer som er bestillingsvarer kan ikke returneres. Dette kan f.eks. være varer vi ikke har i vårt faste sortiment i butikk, eller stoler, spisebord, sofaer, osv. Disse ordrene er bindende og forhåndsbetales hos oss.

Bekreftelse

Når bestillingen din er sendt vil vi sende ut en e-post til deg med ordrebekreftelse og angrerettsskjema. Dersom du ikke mottar ordrebekreftelsen er ikke ordren din mottatt i nettbutikken, e-posten har havnet i søppelpost eller det kan være oppgitt feil e-postadresse. Når Posten/Bring har hentet pakken vil de sende ut sporing pr. e-post og SMS.

Uavhentet pakke

Ved uavhentede pakker vil kunden bli ilagt et gebyr på kr 300,- for å dekke våre kostnader i forbindelse med pakking, frakt og administrasjon.

Transportskader

Alle pakker som forlater oss er forsikret. Er pakken og/eller innholdet skadet når du mottar den, skal det rapporteres umiddelbart på stedet. Når du sender varer tilbake til oss står du selv for transportrisken. Om varen skulle komme fram skadet, skal du sende den tilbake til oss så vi kan sende deg et nytt produkt. Vi står for fraktkostnaden når det gjelder skadede varer.

Angrerett

Ønsker du å angre kjøpet, må nettbutikk@wallendahl.no ha skriftlig beskjed senest 14 dager etter at du har mottatt varen og informasjon om angreretten. Du kan også angre før varen kommer. Når du angrer har du krav på å få tilbake pengene, men returforsendelsen må du dekke selv. Vil du heve kjøpet ved bruk av angrefristloven, må du opplyse om dette ved returen. Skjemaet må være korrekt utfylt og sendes med varen til:

Wallendahl
Strandkaien 14
5013 Bergen

Pengene vil bli tilbakeført til kunde når varen er returnert i original emballasjen og i den ubrukte stand som den ble sendt i. Husk å oppgi kundenummeret og fakturanummeret!

Dersom du angrer på kjøp av varer som er spesialtilpasset deg, må du betale for faktisk utført arbeid og medgåtte materialer. Dersom du har mottatt varen, eller varen er sendt fra selger når du angrer, må du selv betale returkostnadene. Angreretten går tapt dersom varen ikke kan leveres tilbake i original emballasjen og i ubrukt stand og samme mengde.

Reklamasjon

Varene du har bestilt skal være feilfrie ved levering. Skulle du få en defekt eller feillevert vare skal du kontakte nettbutikk@wallendahl.no innen rimelig tid, og senest innen 2 uker etter du oppdaget defekten eller feilleveransen.

Feil på vare

Meld inn feil på vare til nettbutikk@wallendahl.no og du vil få et skjema tilsendt som fylles ut, signeres og sendes tilbake sammen med varen i den tilstanden du mottok den.

Feil på levering

Ved feilleverte varer skal varen(e) returneres i ubrukt og uskadet tilstand i originalforpakningen. Returner varen sammen med kopi av ordrebekreftelsen. Skriv årsaken til returen på baksiden av ordrebekreftelsen.

Forsinkelser

Dersom det oppstår vesentlige forsinkelser vil Wallendahl gi deg beskjed om dette. Du har da som kunde rett til å gå bort fra bestillingen. Wallendahl kan ved forsinkelse tilby deg erstatningsprodukt til tilsvarende pris og kvalitet, men du som kunde er ikke nødt til å takke ja til tilbudet.

Forbrukerrådet

Er du i tvil om dine rettigheter som kunde ved salg via internett, anbefaler vi deg å søke mer informasjon hos Forbrukerrådet.

Forbehold

Wallendahl tar forbehold om at prisfeil, trykkfeil/bildefeil og feil i lagerstatus kan forekomme i nettbutikken. Skulle slike feil oppstå vil vi prøve å løse det på best mulig måte.

Meny
Få 10% rabatt på hele* handlekurven din i dag!Meld deg på vårt nyhetsbrev og få store fordeler i kundeklubben!
*Gjelder ordinære varer (ikke elektrisk / grill / bålpanne eller bestillingsvarer)